Köpvillkor

 

 

    Ångerrätt & Retur

    Vid godkänd reklamation eller om du vill använda din ångerrätt (inom 14 dagar från att du mottagit varan), sker återbetalning via samma betalsätt som du använde vid köpet.

    Instruktioner för retur:

    • Kunden står för returkostnad.

    • Skicka returen till: ADHD LIVET AB
      Lützengatan 9 B
      115 20 Stockholm

    • Kontakta oss på order@brainies.se och ange avsändare samt ordernummer i både mail och försändelse.

    • Produkten måste vara obruten och i originalskick.

    • Vid godkänd retur sker återbetalning inom 3-5 bankdagar.

    Leveranser

    Alla leveranser sker med PostNord eller DHL och leveranstiden är normalt 2-3 arbetsdagar. Viss försening kan ske vid hög belastning.

    Integritetspolicy & Personuppgifter

    När du lägger en beställning hos oss godkänner du att vi lagrar och behandlar dina personuppgifter för att kunna hantera beställningen. Du har enligt GDPR rätt att begära tillgång till, rättelse av eller radering av dina personuppgifter. Kontakta oss på info@brainies.se för hjälp.

    Vi samlar även in information via cookies för att förbättra användarupplevelsen och förhindra bedrägerier.

    Användarvillkor

    • Beställningar görs via vår webbshop. Genom att slutföra köpet godkänner du våra köpvillkor.

    • Avtal om köp uppstår när du fått en orderbekräftelse från oss. Kontrollera även skräppost.

    • Vi förbehåller oss rätten att justera eller annullera beställningar vid fel.

    • Observera: Antalet kapslar i varje burk kan variera med ±2 st.

    Ångerrätt (14 dagar)

    Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit produkten. Ångerrätten gäller endast för oöppnade produkter p.g.a. hälsoskäl.

    Ej uthämtat paket

    Paket som inte hämtas ut inom 7 dagar skickas tillbaka till oss. Detta omfattas inte av ångerrätten.

    Betalning via Klarna

    Vi samarbetar med Klarna och erbjuder "Betala senare" via Klarna Checkout.

    • Klarna kan göra en kreditupplysning, vilket inte påverkar din kreditvärdighet.

    • Vid försenad betalning kan dröjsmålsavgift tillkomma.

    Reklamation

    Du har rätt att reklamera skadade eller felaktiga produkter enligt konsumentköplagen.

    • Kontakta oss snarast efter att du mottagit leveransen.

    • Vid godkänd reklamation skickas ny produkt eller återbetalning.

    • Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

    Dina rättigheter

    Enligt dataskyddslagstiftningen har du rätt att:

    • Få tillgång till de uppgifter vi lagrat om dig

    • Begära rättelse eller radering

    • Invända mot viss behandling

    • Begränsa behandling

    Kontakta oss på order@brainies.se vid frågor eller om du vill utöva någon av dessa rättigheter.

    Vanliga frågor

    Jag har inte fått någon orderbekräftelse?
    Dubbelkolla skräpposten. Om du fortfarande inte hittar den, kontakta oss via chatten i webbshoppen med ditt namn och e-postadress så hjälper vi dig.